Choď na obsah Choď na menu
 


Trať Pieštany - Vrbové s hurvínkom ožila ...

5. 9. 2010

 

 

 

Niečo o trati ... Dĺžka trate je približne 8 km. Na tejto trati bola zastavená osobná doprava pred 31 rokmi. Na trati je možné veľmi výnimočne stretnúť vlak prevážajúci koľajové polia. O záchranu a obnovu trate sa výdatne snažia členovia už v úvode spomínaného občianskeho združenia ČANGO na čele s predsedom Vladimírom Vaculom. Ich zásluhou je možné raz ročne vidieť na tejto trati aspoň šlapacie dreziny v rámci pretekov, ktoré sa tento rok v septembri uskutočnia už po tretí krát ...

Ale poďme späť k sobotňajšej akcií. ČANGO sa postaralo o vynikajúcu propagáciu svojej akcie, preto bol každý v očakávaní, aký bude záujem o zvezenie sa vo vlaku, poprípade dopraviť sa na vrbovský jarmok po trati. Poďme ale postupne ...

 

Obrázok

„Hurvínek“ M131.1443 spolu so zvolenským prívešákom BDlm odpočívali po akciách na Rendezi a Myjave v rotunde depa v Novom Meste nad Váhom. V piatok ráno prišiel pre nich opäť čas vydať sa na trať ...

 

 

Obrázok

Stanica Piešťany, krátka zastávka pred skúšobnou jazdou po trati, niekoľko upozornení na nástrahy trate a môžeme sa vydať do Vrbového.

 

Obrázok

Zastávka Krakovany. Spomínal som nástrahy trate, tak tu jedno z nich – priecestie. Vodiči sú tu jednoducho zvyknutí, že vlaky tu nepremávajú, preto museli byť priecestia zabezpečené dozorom a na týchto miestach bola znížená rýchlosť vlaku.

 

Obrázok

Návrat do Piešťan, po obehnutí súpravy a posledných úpravách sme už všetci netrpezlivo čakali na sobotňajšie ráno .

 

Obrázok

Naša trasa bola jasná, štyri páry vlakov na tejto trase ...

 

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Takto to vyzeralo po príchode vlaku do stanice Vrbové. Ľudová hudba, množstvo ľudí ... Na tento krásny moment sa prišiel pozrieť aj pán primátor mesta Vrbové PaedDr. Ivan Borovský, ktorý mimoriadny vlak uvítal chlebom a soľou, odfotil sa s rušňovodičom, ktorý mu tam po 31 rokoch doviezol osobný vlak. Len pre zaujímavosť spomínaný rušňovodič bol zapísaný aj do miestnej kroniky ...

 

 

Obrázok

A ide sa späť do Piešťan. Len pre zaujímavosť, v stanici Vrbové muselo prebehnúť ručné preposunovanie prívešáku BDlm, keďže funkčná bola len jedna výhybka ...

 

Obrázok

Stanica Trebatice, miesto, kde sa vyskytovali dovezené koľajové polia. Viacerí z nás si povedali, aké by bolo fajn použiť tieto polia na obnovu tejto trati.

 

ObrázokČas obeda, súprava osobného vlaku poslušne pózovala fotografom ...

 

ObrázokMalá momentka z jázd

 

ObrázokZáujem o jazdy bol obrovský, nebol spoj, ktorý by nebol obsadený.

 

ObrázokPosun v stanici Vrbové. Každý si kladie otázku, kedy sa tu opäť pozrie vlak?

 

ObrázokStanica Trebatice, jedno z mnohých priecestí ...

 

ObrázokĎalší posun, tento krát v stanici Piešťany.

 

Obrázok

Keď sa išla skúšobná jazda, koľaje nebolo takmer vidieť, no takto vyzerali počas poslednej jazdy ...

 

 

Prečo sa oplatí takéto akcie robiť? Pozrite sa sami, myslím, že tieto fotografie môžu ostať bez ďalšieho komentára ...

 

Obrázok

Obrázok

 

Obrázok

 

A tú sú ľudia, vďaka ktorým sa toto všetko uskutočnilo. Samozrejme, nič z toho by nebolo bez sponzorov ale hlavne bez cestujúcich.

 

Obrázok

Fotiek z tejto akcie sa určite na rôznych internetových stránkach objaví veľmi veľa. My sme sa snažili Vám priblížiť túto akciu z pohľadu návštevníkov a cestujúcich, pre ktorých bola táto akcia určite výnimočná. Ešte raz patrí poďakovanie členom Občianskeho združenia ČANGO, hlavne predsedovi Vladovi Vaculovi, ktorý sa o celý priebeh akcie staral a organizoval všetky podrobnosti ... Azda to nebola posledná akcia na tejto trati a budeme veľmi radi, ak bude toto prvý ročník peknej tradície ...

 

 

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.