Choď na obsah Choď na menu
 


Olomoucké bobiny

10. 3. 2009
 

V DKV Olomouc nájdeme stroje 141.009, 018, 023, 037, 054 a 059, ktoré výborne dopĺňa 140.085. "Jedničkové bobiny"  sú najčastejšie nasadzované na trati Olomouc - Prostějov - Nezamyslice. Na tejto trati bol pre ne vytvorený trojdenný turnus, počas ktorého vozia všetky osobné vlaky. Vo výnimočných prípadoch sú nasadzované na rôzne výkony, ako napríklad 6.2.2009, kedy kvôli neschopnosti 151.012 musela 141.023 odviesť vlak IC 582 do Prahy.  Okrem týchto mimoriadnych nasadení sme sa mohli s týmito strojmi stretnúť aj v Přerove alebo v Starom Měste u Uherského Hradišťe.

V Prahe sú vedené letmo stroje 141.001 a 004.

 

Dňa 24.2.2009 sme miesto ich pôsobenia navštívili. Práve v tento deň sa dali na trati zastihnúť stroje 140.085, 141.009, 141.018 a 141.023.

 

Obrázok

140.085 pred odchodom Os3834 z Olomouca do Prostějova

 

Obrázok

140.085 v čele Os3815 prichádza na zastávku Kraličky

 

Obrázok

141.009 ktorá sa dá rozpoznať na diaľku vďaka svojmu nezameniteľnému vzhľadu prichádza v čele Os3810 na zastávku Vrahovice

 

Obrázok

Ten istý stroj prechádza s Os3813 traťovým úsekom Vrahovice - Kraličky

 

Obrázok

141.018 odchádza s vlakom Os3811 zo zastávky Vrahovice smerom na Olomouc

 

Obrázok

Os3814 sa v čele so 141.018 blíži k zastávke Kraličky.

 

 

"Bobinku" 140.085 sme stihli natočiť aj na kameru, preto si môžete tento veľmi elegantný stroj pozrieť aj v pohybe:

 

140.085 pri obiehaní súpravy v Olomouci:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Is2CQGNiUIQ

 

A ešte raz "nulková bobina", tentokrát v čele Os3815 pri príchode na zastávku Králičky:

 

http://www.youtube.com/watch?v=_H0FhAulBoE&feature=related

 

 

Aj v roku 2009 sú "jedničkové bobiny" stále turnusové v TS101 a trať z Olomouca do Nezamyslic sa dá nazvať ich najväčším pôsobiskom. Každý deň dokazujú, že sú to spoľahlivé stroje, ktoré ani z ďaleka nepatria niekde na odstavnú koľaj do depa a je len dobré, hlavne z pohľadu fanúšikov tejto rady, že aj v GVD 2008/2009 sa pre ne našlo miesto v každodennej prevádzke. 

 

 

Autor: Peter Vlček