Choď na obsah Choď na menu
 


Brigády 29.4.,5.5. a 11.-12.5.2013

17. 5. 2013

 Tohto roku nás postretlo "šťastie" v podobe pokračujúcej modernizácie trate č.120. Stavba dospela do žst.Púchov a pre našu historickú súpravu sme museli vyhľadať náhradné umiestnenie, kedže bola naplánovaná výluka aj na našej domovskej vlečke. Keby sme zostali na vlečke Elektroúseku v Púchove, s najväčšou pravdepodobnosťou by ste nás počas roka 2013 nestretli na žiadnej akcii. Pokým by bola príjazdová koľaj do žst.Púchov vytrhaná,zostali by sme nedobrovoľne uväznení na našej základni. Počas nostalgickej sezóny 2013 sú z nás takpovediac bezdomovci a musíme sa pretĺkať kade tade svetom, pokiaľ sa stavbári nezmilujú a nepoložia novú koľaj aj s výhybkou, aby sme sa mohli vrátiť domov.

 

 

dsc_2989.jpg

 

dsc_2993.jpg

 

Dočasné útočisko sme v jarných mesiacoch našli na jednej z koľají depa Trenčianska Teplá, kde sme mohli začať s predsezónnymi prácami a venovať sa základnej údržbe vozidiel. Na niektoré vznikajúce problémy nás naše hračky upozorňují rôznym druhom výstrah vopred, inokedy si postavia hlavu a bez výstrahy nám odmietnu slúžiť. Kedže nechceme dopustiť, aby sa niečo podobné stalo počas prevádzky, naplánovali sme si rozvrh prác, ktoré treba urobiť do začiatku sezóny. Jednou z priorít bola výmena opotrebovaných brzdových klátikov a nastavenie brzdy na obidvoch vozidlách. Vzhľadom k absencii tohto typu klátikov v súčasnej prevádzke sme boli nútení s dostatočným predstihom objednať v zlievárni výrobu nových. Na jednom dvojkolí prívesného vozňa došlo k výmene všetkých klátikov a ručnou brzdou sa už teraz obsluha nenakrúti toľko, ako pred nedávnom. Na druhé otočenie kolesom sa už značne prejavuje brzdný účinok.

                                              dsc_2881.jpg

Ďaľšími prácami, ktoré bolo treba bezodkladne vykonať, sme sa zaoberali počas májových brigád. Po odjazdení cca 8950 km počas uplynulých štyroch rokov sme pristúpili k výmene motorového oleja. Pri tej príležitosti sme dali vyrobiť nové tesnenie olejovej vane motora a tiež zakúpili nové "vnútornosti" olejového filtra. Odobratá vzorka oleja potvrdila v chemickom laboratóriu dobrú kondíciu srdiečka nášho hurvínka. Viskozita oleja však už dosahovala hraničnú hodnotu a preto došlo k jeho úplnej výmene.

 

dsc_2879.jpg

 

dsc_3102.jpg

 

dsc_3108.jpg

 

dsc_3112.jpg

 

Pri výmene tesnenia kartera sa nám naskytol pohľad na kľukový hriadeľ a vnútornosti valcov.

 

m131.1443-14.4.13-trencianska-tepla--7-.jpg

Nasledovalo odstránenie závady vysokotlakej rúrky prepadu olejovej náplne vstrekovacieho čerpadla, ktoré bolo príčinou znečistenia motorového priestoru a motora samotného. 

 

dsc_3099.jpgdsc_3124.jpg

Po odstránení závady sme nakoniec znečistenie zlikvidovali za výdatnej pomoci WAPky a horúcej vody.

 

dsc_3178.jpg

Povinnú časť predsezónnej údržby sme teda úspešne spáchali a tešíme sa spolu s Vami na vlaky plné spokojných cestujúcich v sezóne 2013 . 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.